מבחני תרגול לפי נושא

מבחן מותאם

שלום יש לי שאלון מותאם ,אשמח לדעת מה הנושאים שאני צריכה ללמןד  ואיך עוד המבחן עצמו מבחינת השאלות  

קטגוריה: שאלות כלליות על הבחינה לפני 6 שנים

היי אוריה, מה שלומך?

השאלון המותאם אכן מקל עלייך את הבחינה בלשון במספר מובנים. בואי נעבור על ההבדלים לפי פרקי הבחינה:

  1. בפרק ההבנה וההבעה - נבחן מותאם מקבל הקלה בטקסטיםף כלומר הטקסטים יהיו קצרים יותר, חלק מהמילים יושמטו, ובנוסף, הגודל של האותיות (הפונט) יהיה גדול יותר ויקל על הקריאה של המאמר. כמו כן, ייתכנו שינויים בשאלות ההבנה, לעיתים הניסוח יהיה פשוט יותר, וייתכנו רמיזות לתשובה בגוף השאלה.
  2. החלק של שם המספר דומה מאוד, תיתכן הקלה באופן התשאול, כלומר השאלה תופיע בתוך משפט קצר, ולא בתוך טקסט שלם. אם יופיע גרף, ייתכן שיצורפו אליו הסברים נוספים שמקלים על הבנתו.
  3. בפרק של הצורות - תהיה הקלה משמעותית בגזרות: יושמטו הגזרות ע״ע (הכפולים), חפ״נ וחפי״צ. שאר הגזרות יילמדו כרגיל. כמו כן, ייתכנו שינויים באופן התשאול, כלומר יותר שאלות אמריקאיות, ושאלות עם פחות סעיפים. בשאלה על זיהוי בניינים, יופיע הפועל בשתי צורות: צורה מנוקדת וצורה שאינה מנוקדת, ובכך יהיה לך יותר קל לזהות את הבניין של הפועל. בנוסף, בעוד שבבחינה הרגילה עשויים להופיע פעלים ״גבוהים״ שאינם שגורים בשפת היומיום, בבחינה המותאמת צפויים להופיע פעלים יותר ״שגרתיים״, אשר כבר הופיעו בתרגולים בכיתה או בשיעור.
  4. בפרק של התחביר - תהיה הקלה בסוגי הפסוקיות, ללא פסוקית מצומצמת וללא פסוקית מורכבת (פסוקית בתוך פסוקית). בנוסף, תהיה הקלה משמעותית באופן התשאול: משפטים קצרים יותר, שאלות עם רמיזות בתוכן, ללא ״סאב-טקסט״ או צורך להבין משמעויות חבויות בשפת השאלה. כמו כן, אופן התשאול על תפקידים תחביריים יכוון יותר לשאלות אמריקאיות, שבהן מופיעם שמות התפקידים התחביריים, למשל מושא, תיאור, לוואי, תמורה ואוגד. הנבחן המותאם לא ייבחן על דו-משמעות, וגם בשאלת תקינות תחבירית תהיה הקלה משמעותית, ללא צורך להסביר את העקרון התחבירי של התקינות התחבירית במשפטים בעלי שיבושים אחדים.

אחד החלקים שכמעט ואינם משתנים הוא חלק ההבעה: עדיין יהיה עלייך להביע את עמדתך ולנמק אותה במסגרת שאלת עמ״ר: ערכים, מעורבות ורלוונטיות. שאלת עמ״ר היא שאלת הבעה (כתיבה) שעוסקת בנושא של המאמרים, ובודקת את יכולתו של הנבחן להביא מעולמו האישי, מעולם ערכיו ומתפיסתו את המציאות - להביא את כל אלה לתוך הנושא או התופעה שמופיעים במאמרים (שהם כמובן אנסין: קטע שלא נלמד). בנוסף לכך, קטע הכתיבה הממזגת כמעט ואינו משתנה, וגם נבחנים מותאמים נדרשים לכתוב סקירה שכוללת מיזוג מידע מטקסטים שונים, איחוד טענות הכותבים וכמובן כתיבת ביבליוגרפיה (רשימת מקורות).

מקווה מאוד שעזרתי, ומאחל לך המון הצלחה בבחינה הקרובה.

בידידות, נימי.


האם הבגרות המותאמת מקנה תוספת זמן לכולם?


עוד שאלות ותשובות

פרסמו שאלה חדשה ונימי יענה